Opbrengst ‘The Attacks of 26/11’ naar familie van slachtoffers

De opbrengsten van de film The Attacks of 26/11, over de aanslagen in Mumbai in 2008, worden gedoneerd aan de familie van de slachtoffers. Dit zegt producent Parag Sanghvi tijdens de persconferentie.

“De film dient geen commercieel doel. De winst die wordt behaald zal gaan naar de familieleden van de slachtoffers”, aldus Parag Sanghvi.

Op 26 november 2008 vallen maar liefst 10 Pakistaanse terroristen Mumbai binnen en pleegden aanslagen op het Taj Mahal Hotel, Oberoi Trident Hotel, Nariman House en het CST station waarbij 166 mensen omkomen.

Voor de producent is het een grote en zeer dure film. “Het is een zeer dure film. Dit komt omdat wij niet op de originele locaties hebben gefilmd, dus we hebben alles opnieuw moeten creëren. Dat was niet makkelijk. Ook het treinstation moesten wij helemaal namaken en ik kan je vertellen dat dat echt niet makkelijk was”, vertelt hij lachend.

Parag hoopt dat de hele wereld de film zal bekijken om te zien wat er precies is gebeurd die dag. “Het idee was om de film te maken, zodat wij de wereld kunnen laten zien wat er is gebeurd die dag. Het was een zeer emotionele tijd. De film staat gepland voor een release begin volgend jaar. De bedoeling is om de film wereldwijd te vertonen.”

Bekijk de eerste zeven minuten van de film

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.