Tegenwoordig worden films gepromoot door itemsongs

Zangeres Sunidhi Chauhan, die een aantal van de beste itemsongs uit Bollywood op haar naam heeft staan, is van mening dat de ‘itemsong’ de laatste jaren een steeds belangrijkere rol aanneemt binnen de promotie van een film. “De itemsong wordt steeds belangrijker. Als je goed kijkt naar de promotionele activiteiten van de laatste jaren dan zie je dat veel producenten hun zogenaamde itemsong als eerste songpromo uitbrengen. Deze nummers worden steeds belangrijker.”

De 28-jarige zangeres, die bekend staat om nummers als Sheila Ki Jawani, Beedi, Mehboob Mere, Deedar De, Aisa Jadoo dala re en zeer recent Fann Ban Gayi, snapt eigenlijk niet goed meer waarom een itemsong eigenlijk nog een itemsong heet.

“Het publiek en ook journalisten typeren bepaalde nummers nog altijd als itemsongs. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom. Vroeger was het altijd zo dat er een speciale danseres of zogenaamde ‘itemgirl’ de hoofdrol speelde in zo’n nummer. Dat is al jaren niet meer zo. Tegenwoordig zie je veel grote namen in itemsongs verschijnen zoals Katrina Kaif, Malaika Arora Khan en Deepika Padukone. Dus waarom heet het nog altijd een itemsong?”

Ondanks dat is de zangeres toch zeer blij met de aandacht die uitgaat naar dit soort nummer. “Ik ben blij dat deze songs vandaag de dag toch meer aandacht krijgen. Het merendeel van de itemsongs worden groots aangepakt, qua decor, locatie en choreografie. Ik zal in de toekomst zeker itemsongs willen blijven zingen.”

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.