Bollywood en advergaming

In Bollywood wordt steeds serieuzer gekeken naar het gebruik van games die marketing content in zich hebben, voor het promoten van Bollywood films. De combinatie van content en entertainment maakt een game een aantrekkelijk marketinginstrument in plaats van de harde, rechtlijnige online commercials van de afgelopen jaren. Deze manier van adverteren met games (advergaming) wordt al succesvol toegepast door grote commerciële bedrijven zoals Pepsi en Vodafone.

Advergaming

India is er klaar voor, maar het grote probleem is nu nog de kwaliteit van de ontwikkelde spelletjes. Zo had Bollywood producer Harman Baweja ook ideeën om een spel op de mobiele telefoon voor zijn film ‘Qayamat’ uit te brengen. Hij gaf vorige maand echter aan z’n plannen in te trekken, vanwege de gebrekkige kwaliteit. Het spel was niet goed genoeg en zou juist een negatieve invloed kunnen hebben op de film.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.