Slechts één op de tien Bollywood films is winstgevend. Dat blijkt uit cijfers van het afgelopen halfjaar: van de 105 films die geproduceerd werden tussen januari en juni dit jaar, waren slechts 10 succesvol in de bioscoop. Volgens kenners van de Bollywood industrie bedraagt het verlies in de eerste helft van 2005 ruim 1.5 miljard rupees (34 miljoen dollar) tegen 800 miljoen rupees (18 miljoen dollar) in dezelfde periode vorig jaar.
De Indiase film kijker is selectiever geworden en eist betere kwaliteit films. Daarnaast is ook bioscoopbezoek een kostbare aangelegenheid. Een familie van 4 personen betaalt al gauw 16 tot 18 dollar om ‘een filmpje te pakken’. Bovendien zijn er genoeg alternatieven zoals soap series op TV, reality programma’s en goedkope films op VCD en DVD.
De grootste hit dit jaar is ‘Bunty aur Babli‘ waarme al 6 miljoen dollar is verdiend. Deze film wordt overigens op 24 juli in Pathé Eindhoven vertoond. Een andere hit is de film ‘Page 3’ winnaar van de Nationale film awards India. Ook de Amitabh Bachchan films ‘Waqt‘ en ‘Black‘ hebben veel geld in het laatje gebracht. Absolute flops dit jaar waren ‘Kisn’, ‘Shabd’, ‘Bewafaa’, ‘Main Aisa Hi Hoon en ‘Jo Bole So Nihaal‘.
Lees ook: Bollywood box office slumps as 90 percent of movies bite dust
hvufgj vfuufnv
cufifjcnvdyer fydjyu
vhdfubcu
ccfuibfy
fyfbhgfhvhbvjh
vvhfugbbvhvjugf
vhgynvh2005hgvhj
vhfghg
hkfg
vhfjhg
vbfgjhf
rachel??
mag ik weten wat er aan de hand is??
jah rachel whats wrong girl ..